30 mars 2012

Mars

Det blev få uppdateringar i mars. Jag har väl haft en del annat i tankarna, och händerna, helt enkelt. Och så har vi varit på fjällsemester.

Minns ni den här? Den växer igen. Runt 22x22 rutor är det för tillfället, så den är betydligt större än på bilden. Tror den behöver vara ca 40x40 innan den är stor nog. Överkast till dubbelsäng ska det bli har jag tänkt. 

Patrik hjälper mig att hålla reda på garnerna. Han testar vilka färger som är snygga tillsammans genom att ösa ut allt på golvet. De färdiga rutorna är också perfekta att tugga lite på, och sen slänga på golvet. Eftersom jag bara använder restgarner och billiga akrylgarner så gör det inte så mycket om han tuggar lite på dem. Garn är kul och det ska väl börjas i tid?

 Och så var vi ju på fjällsemester i Bruksvallarna. Har varit där en hel del, men aldrig på vintern tidigare. Jättehäftigt att se alls ställen med snö på! Vissa fjäll såg "argare" ut (Storskarven, där branten blev mycket tydligare när allt annan omkring var vitt), och vissa såg snällare ut (Skarsfjället, som liksom blev rundare och mjukare med snö på).

Vi såg stora snöplogar på ett fjäll. Det blåste ordentligt på Flatruet.

Och jag passade på att göra en snöängel. 

Vi åkte snövessla upp på Kariknallen. Jättekul! En sån vill jag ha!

Det var mycket snö där nu jämfört med på sommaren... Fast det brukar finnas en snöfläck på en sluttning i närheten där vi brukar ha lite snöbollskrig om somrarna.

Vi åt nygräddade våfflor med hjortronsylt och grädde. Ett måste när man är där! Patrik fick smaka lite och tyckte att det var jättesmaskigt.

 Vi tittade på den uppstoppade mården som Patrik blev väldigt förtjust i.

David åkte skidor varje dag. Själv tog jag det lugnt. Patrik åkte pulka och vi åkte runt och tittade på omgivningarna.

Och väl hemma igen kände väl Patrik att han behövde gå igenom skåpen och hittade ett Trivial Pursuit som han snabbt spred ut över golvet och studerade noga. Barn som helt plötsligt är stilla och tysta har alltid hyss för sig, ändå upptäcker man alltid det för sent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar