16 maj 2012

Fundera och montera

 När man sitter på bussen på väg till eller från jobbet får man rätt mycket tid att fundera. Vad man vill göra lediga dagar, vad man vet ska göras på jobbet, och vad som kan tänkas ha dykt upp sen jag var där senast. Eller små saker jag vill ordna till födelsedagskalaset, hur fint det är med vitsippor i björkskog eller Patriks små upptåg. Som jag skrev, det finns en del tid att fundera. Idag hade jag dessutom glömt stickningen hemma, så jag passade på att läsa Flickan från tjugotalet, av Sophie Kinsella istället. Lånat den av min mor. Vi lånar rätt mycket böcker av varandra... Men vi gillar oftast samma böcker, så det är liksom bara att kolla i hennes bokhylla när jag behöver nåt nytt att läsa.


Lättläst och charmig chicklit. Lagom för mig just nu. Väldigt bra pendlingslitteratur! 

När jag kom till jobbet låg en stor bok i mitt fack. Truckteori visade det sig. Det verkar som jag ska få utbildning på måndag och tills dess är det ju bra om jag läst igenom den. Ganska lättläst och väldigt mycket sunt förnuft känns det som. Kanske har jag en liten fördel av att ha sett maskiner in action under hela min uppväxt, även om varit mycket annat än truckar. Ska bli kul att lära sig i alla fall. 
Fick montera en grill också. En Weber compact 47 cm närmare bestämt. Vi har en hel del olika grillar uppställda, men just den saknades faktiskt i utställningen, så då var det bara att bygga ihop en sån.

Lättmonterad blir mitt utlåtande. Hur den funkar att grilla i, det kan jag inte svara på. Men en enkel kolgrill av välkänt märke är ju ett ganska säkert kort om man inte ska ge sig in på några kulinariska konstigheter.  
Kul att skruva lite. Gillar ju när man ser resultat av sitt arbete, och när grillen står där färdigmonterad, då ser man ju resultatet så tydligt som det kan bli. 

1 kommentar:

  1. Vad kan man säga annat än att instämma med din make: "Jag tänkte att man skulle kunna GRILLA".
    Svärmorskram!

    SvaraRadera