24 maj 2012

Ledig dag

Ok, lika bra att erkänna. Jag har inte orkat ta tag i dator-kamera-grejen än, så det blir ytterligare ett bildlöst inlägg. Bilder går så mycket för ett blogginlägg, så jag fattar inte varför jag inte tar tag i det nån gång. Kanske för att jag priotierat sånt som familjen, mat och sömn när jag är ledig. Som idag. Ledig i två dagar, sen blir det sex jobbdagar i rad. Trivs jättebra på jobbet, men jag saknar ju Plutten så klart.
Just nu sitter jag bara och njuter av ledigheten. Nymålade tånaglar som håller på att torka. Stickat flera varv på min sjal. Nu är det knappt 500 maskor på varje varv, så den växer långsamt. Men det är en sån där stickning man fastnar i. "Bara ett varv till". Känns det igen?
Patrik sover middag, jag ska ge honom lunch när han vaknar. Sen ska vi packa lite matsäck och ge oss ut på en liten cykelutflykt tänkte vi. Det är ju superfint väder, så det känns så dumt att inte passa på när vi inte har nåt annat inplanerat. Men Plutter sover på, och här sitter jag i morgonrock än... Hur vore det att dra på sig nån av klänningarna och börja fundera på utflyktsmat istället för att sitta här och slösurfa?

1 kommentar:

  1. Bilder eller inte, man blir ju helt lycklig bara det kommer ett inlägg någon gång! Saknar verkligen uppdateringen av Patrikbloggen också! Jag förstår mycket väl att det är svårt att hinna, men oj, vad det är efterlängtat!
    KRAM!

    Svärfarmor

    SvaraRadera