27 maj 2012

Seeegt

Det blir lite extra segt att gå upp på morgonen på helgerna. Måste gå upp en halvtimme tidigare för att det ska funka med bussen till jobbet. Sen är det ju alltid skönt att ligga kvar och mysa i sängen. Tänk då om jag skulle åka till ett jobb som jag inte trivdes på. Hur jobbigt vore det inte då?
Så nu sitter jag här i soffan, kollar på en repris av "Det kungliga dopet" på TV och dricker morgonkaffe. På hyllan över soffan står morsdags-buketten jag möttes av på morgonen. Tyvärr måste man ju gömma blommorna lite för att inte Porsche ska äta upp dem...
Vet inte riktigt vad som händer på jobbet idag. Det vet man liksom aldrig, och det är rätt kul. Vattna kan jag vara säker på. Soligt och blåsigt igår, så pelargonerna vill nog ha en slurk kan jag tänka mig. Kanske får jag köra lite mer truck. Inte fått nåt uppkörningsdatum än, men jag gissar på att det blir nånstans i anslutning till födelsedagen. Fick köra lite igår. Den svåraste modellen... Men det gick bra! Betydligt mindre konstigt än när vi provkörde dem på utbildningen. Under lite mindre uppstressade former också.
Appropå födelsedag så har snart alla OSA:t till kalaset. Det är några eftersläntare jag väntar på bara.
Nä, dags att krypa ur nattlinnet och i en klänning och dra mig mot stationen. Det tar emot lite, det måste jag erkänna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar