05 juli 2012

Längtan och lite te

I morgon förmiddag får ska jag sätta mig på bussen och åka iväg till familjen. Ska bli härligt att träffa dem igen. Få kramar och pussar av Patrik och David. Få ta det lugnt och gå barfota. Få sitta uppe på kvälllarna och prata och dricka te. Och leverera lite glada nyheter.
När man jobbat så här många dagar i rad känns det nästan konstigt att vara ledig. Men man njuter desto mer. Tänk då om jag inte hade trivts på mitt jobb... Nu är jag trött och det ska bli skönt att vara ledig. men jag ser ändå fram emot jobbet nästa vecka. Hade inte vågat hoppas att jag skulle trivas så här bra när jag på vinst och förlust gjorde en intresseanmälan via företagets hemsida på vårvintern.

Nu blir det stickning och film för min del. Pianot går på TV. Ser väl inte hela men en stund tänkte jag titta i alla fall. Sen ska det bli skönt att få sova. Har ett par grejer att fixa på stan innan jag åker i morgon. Köpa te och busskort. Båda har tagit slut, så det är väl lika bra att passa på. Just nu dricker jag ett milt grönt te med citrongräs och torkad citron, köpt på Tehörnan. Började köpa te av dem när jag bodde i Umeå, och som tur är finns det en (senart två) butiker i Uppsala också. Kunnig och trevlig personal, bra kvallitet på teerna och ett stort utbud. Det är en så otrolig skillnad att köpa te på lösvikt i såna butiker och lös-te i påse i matbutiker. Speciellt grönt te är det stor skillnad på. Ett grönt te av bra kvallitet blir liksom inte beskt om man inte låter det dra väldigt länge. Det blir starkt, men inte beskt. Andra teer kan man knappt doppa i vattnet innan det blir så beskt att det nästan inte blir drickbart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar