24 augusti 2012

Fredagkväll

Fredagkväll. För somliga betyder det fest. Andra myser på ett eller annat vis. Somliga jobbar. Själv vill jag helst dricka te, se en bra film och sticka klart oket på koftan. Men i morgon ska jag jobba, så det får bli sängen och en bok istället för soffan och stickning.
Sista schemalagda helgen jag jobbar. Sen är mina arbetsdagar förlagda till tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar. Lite olika från vecka till vecka.

Vi var i Västerås och gick på stan idag. Köpte garn på röda korset och gummistövlar till Patrik på Myrorna. Och bordstabletter på Lagerhaus. Finns så mycket kul, och ganska onödigt, där.

2 kommentarer:

  1. Gummistövlar i den storleken (vilken det nu är) brukar vara bland det sötaste jag vet. Vilken färg är det? Jag kan se honom för mig när han börjar upptäcka att man kan plaska i vattenpölar. Han kanske behöver någon som visar honom lite ...? (Jag har också gummistövlar, fast inte lika söta.)
    Största farmorkramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Storlek 22 är det på de nya stövlarna. Vi har ett par ärva 23:or står, men de är väldigt stora än. 22 är lite stort det med egentligen. Röda skaft, blå fötter och gula tår.

      Radera